Oudere vrouw op de bank met een tabletOudere vrouw op de bank met een tablet

Toegankelijkheid en bankieren bij Handelsbanken

Bankieren voor iedereen - op een manier die bij u past

Handelsbanken Nederland is een persoonlijke relatiebank voor particulieren, ondernemers en vastgoedbedrijven. Wij vinden het belangrijk dat iedereen gebruik kan maken van onze producten en diensten, ook mensen met een beperking.

Op deze pagina leest u hoe wij omgaan met toegankelijkheid. We denken graag met u mee. Komt u ergens niet uit? Neem dan  met ons op of kom langs bij een van onze kantoren. Samen zoeken we naar een passende oplossing.

Toegankelijkheid van de website

Onze website is ontworpen volgens de internationale toegankelijkheidsrichtlijnen (WCAG 2.1, niveau A en AA). Dat betekent dat de site toegankelijk is voor zoveel mogelijk mensen, ook voor wie bijvoorbeeld slechtziend, doof, slechthorend of motorisch beperkt is. 

Heeft u moeite met lezen of kijken? Dan kunnen de volgende opties u wellicht helpen:
  • De website is tot 400% te vergroten zonder verlies van informatie 
  • U kunt navigeren met het toetsenbord via de Tab-toets
  • De meeste pagina’s zijn bruikbaar met een schermlezer of spraakherkenningssoftware
  • Afbeeldingen hebben alternatieve teksten 
  • De teksten zijn geschreven op B2-taalniveau

Aanbevolen browsers

Voor een optimale en veilige ervaring adviseren wij het gebruik van de meest recente versies van de browsers in onze aanbevolen .

Gebruikt u een oudere versie? Dan kunnen sommige functies beperkt werken. Heeft u hier vragen over? Onze helpt u graag verder.

Veilig bankieren

We werken continu aan de beveiliging van onze producten en diensten. Toch kan het gebruik van internet gevolgen hebben voor de veiligheid van uw gegevens. Lees meer over .

Wilt u meer weten over hoe wij omgaan met uw persoonlijke gegevens? Bekijk dan onze

Hoe zorgen we dat onze producten en diensten toegankelijk blijven? 

We werken voortdurend aan de verbetering van onze producten en diensten. Daarbij houden we veranderingen in de wet goed in de gaten en volgen we nieuwe ontwikkelingen. Toegankelijkheid is hierin een vast aandachtspunt – bijvoorbeeld als er nieuwe hulpmiddelen komen die technische aanpassingen vragen.

Ook vinden we het belangrijk om te weten hoe onze klanten onze producten en diensten ervaren. Daarom doen we regelmatig klantonderzoek. We vragen ook of onze producten en diensten goed bruikbaar zijn voor mensen met een beperking.
 
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) controleert of wij als bank voldoen aan de regels voor toegankelijkheid. Als blijkt dat we ergens niet aan voldoen, lossen we dat zo snel mogelijk op. Hiervoor hebben we een duidelijke werkwijze ontwikkeld. We onderzoeken vragen en klachten van klanten en voeren ook zelf controles uit. Zo weten we of onze producten en diensten aan de toegankelijkheidsregels voldoen. Merken wij zelf dat iets niet goed werkt? Dan melden we dat en zorgen we voor verbetering.

Service en ondersteuning

Heeft u vragen over onze dienstverlening? Bekijk de pagina   voor meer informatie. Of neem contact op met onze klantenservice:

Telefoon: 0800 820 00 20 (gratis)    
Telefoon: +31 20 412 77 92 (vanuit het buitenland)
E-mail:

Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 08:30 uur tot 17:00 uur 

Wat betekent toegankelijkheid

Vanaf 28 juni 2025 moeten banken hun producten en diensten bruikbaar maken voor zoveel mogelijk klanten. Ook voor klanten met een beperking. Toegankelijkheid betekent dat iedereen zelfstandig kan bankieren, bijvoorbeeld via online bankieren of de app.

Toegankelijkheid, feedback en klachten

Twee collega's aan het werk op de receptie
Toegankelijk zijn voor iedereen vinden wij erg belangrijk.
Bent u niet tevreden over onze service? Vertel ons uw mening of klacht. 

Handelsbanken neemt feedback en klachten serieus. Door uw mening of klacht met ons te delen, helpt u ons om onze dienstverlening te verbeteren.

U kunt uw feedback of klacht indienen bij onze klantenservice via: