polder landschappolder landschap

Hulp bij inloggen

Internetbankieren in drie stappen

Fijn dat u kennis wilt maken met het internetbankieren van Handelsbanken. Graag geven we u tips om u zo snel mogelijk op weg te helpen. 

Heeft u vragen over internetbankieren? Bekijk onze veelgestelde vragen op deze pagina of neem contact op met onze  . We helpen u graag verder. 
log-on card symbool

Stap 1: Inlogcode aanvragen voor internetbankieren

Voor internetbankieren heeft u een inlogcode nodig. Vraag hier uw inlogcode aan. 
symbool van computer

Stap 2: Inloggen op internetbankieren

Voor de eerste keer inloggen op internetbankieren? In drie stappen bent u online. 

icoon mobiele telefoon

Stap 3: Mobielbankieren activeren

Bent u een particuliere klant? Activeer dan onze mobielbankieren app. 

Veelgestelde vragen

  • Neem zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice om uw inlogkaart te laten blokkeren.
     
    Telefoon: 0800 820 00 20 (gratis)
    Telefoon: +31 20 412 77 92 (vanuit het buitenland)
     
    Openingstijden
    Maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur.
    Buiten openingstijden wordt u doorgeschakeld naar ons kantoor in Zweden.
  • Het is niet mogelijk om zelf uw inlogkaart te deblokkeren. 
    Neem contact op met onze klantenservice voor het aanvragen van een nieuwe inlogkaart.
     
    Telefoon: 0800 820 00 20 (gratis)
    Telefoon: +31 20 412 77 92 (vanuit het buitenland)
     
    Openingstijden
    Maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur.
  • Krijgt u de melding dat uw inlogkaart geblokkeerd is, dan is uw kaart voor 60 minuten geblokkeerd. Na deze tijd kunt u weer inloggen op internetbankieren of mobielbankieren. 

    Let op: als u tijdens deze blokkade opnieuw probeert in te loggen, wordt de wachttijd met 60 minuten verlengd. 
     
    Controleer of u de juiste knop gebruikt
    Mogelijk is uw kaart geblokkeerd door het gebruik van een verkeerde knop op uw kaartlezer. Goed om te weten:
     
    • Gebruik de knop ‘Login’ alleen voor het inloggen op internetbankieren. 
    • Gebruik de knop ‘Sign’ voor het ondertekenen van een betaling of het registreren van een smartphone of tablet.
     
    Hulp nodig?
    Onze klantenservice helpt u graag verder:
     
    Klantenservice: 0800 820 00 20 (gratis)    
    Telefoon: +31 20 412 77 92 (vanuit het buitenland).
    Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 08:30 uur tot 17:00 uur 
  • Hoe u uw gebruikersnaam terugvindt, hangt af van of u wel of niet al gebruikmaakt van Mobiel Bankieren.

    1. U maakt al gebruik van mobielbankieren: 
    Uw gebruikersnaam heeft u eerder zelf aangemaakt. U kunt deze als volgt terugvinden:
    • Log in op Particulier Internet Bankieren op uw desktop met uw inlogkaart en kaartlezer.
    • Klik in het menu op "Mobielbankieren".
    • Kies in het menu ‘Direct naar’ (aan de rechterkant) voor ‘Gebruikersnaam’.
    • Klik op "Gebruikersnaam". Hier ziet u uw gebruikersnaam staan. Eventueel kunt u deze hier ook wijzigen.  
    2. U maakt nog geen gebruik van mobielbankieren: 
    Voordat u gebruik kunt maken van het mobielbankieren, dient u dit eerst zelf te activeren. 
    • Log in op Particulier Internet Bankieren op uw desktop met uw inlogkaart en kaartlezer.
    • Klik in het menu op "Mobielbankieren".
    • Klik vervolgens in het menu ‘Direct naar’ (aan rechterkant) voor ‘Mobielbankieren activeren’.
    • Kies uw gebruikersnaam en vervolgens een toegangscode.
    • Download de app "Handelsbanken NL - Particulier" en registreer uw toestel met uw inlogkaart en kaartlezer. 
    U kunt direct aan de slag met uw bankzaken. 
     
    Heeft u hulp nodig bij het activeren van Particulier Mobiel Bankieren? Onze klantenservice helpt u graag verder.
     
    Klantenservice
    Telefoon: 0800 820 00 20 (gratis)
    Telefoon: +31 20 412 77 92 (vanuit het buitenland)
     
    Openingstijden
    Maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur.
  • Voor het aanvragen van uw inlogcode van uw inlogkaart gaat u naar
     
    Klik bij stap 1 op 'inlogkaart aanvragen' en volg de instructies: 
    1. Voer het inlogkaartnummer in (16 cijfers). Klik op ‘Volgende’.
    2. Voer uw activeringscode in (12 cijfers). Klik op ‘Volgende’.
    3. Kies uw persoonlijke inlogcode (6 cijfers). Onthoud deze goed! Klik op ‘Volgende’. Uw inlogkaart is nu aangevraagd.
    Ontvangst van uw inlogkaart
    U ontvangt de inlogkaart na ongeveer 5 werkdagen per post. 
  • Het is helaas niet mogelijk om de inlogcode (6 cijfers) van uw inlogkaart bij ons op te vragen. Deze code is persoonlijk en is daarom niet opvraagbaar.

    U kunt maximaal drie keer proberen de juiste inlogcode in te voeren, daarna wordt uw inlogkaart geblokkeerd. 

    Is uw inlogkaart geblokkeerd?
    Neemt contact op met onze klantenservice voor het aanvragen van een nieuwe inlogkaart: 
     
    Telefoon: 0800 820 00 20 (gratis)
    Telefoon: +31 20 412 77 92 (vanuit het buitenland)
     
    Openingstijden
    Maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur.

Veilig bankieren

icoon van een boef

We werken continu aan de beveiliging van onze diensten. Toch kan het gebruik van internet gevolgen hebben voor de veiligheid van uw gegevens. Lees meer over hoe u persoonlijke informatie beschermt tegen internetfraude.