1. phishing

Phishing

Phishing is wanneer u een e-mail ontvangt van iemand die zich voordoet als een persoon waarmee u regelmatig contact heeft. Deze persoon probeert u te laten geloven dat het bericht gestuurd is door uw bank, uw leverancier of iemand waar u normaal gesproken zaken mee doet. U kunt in de e-mail gevraagd worden naar informatie zoals uw gebruikersnaam, wachtwoord, rekeningnummer of creditcardnummer.


Geen enkele bank vraagt u om deze informatie

Geen enkele bank, noch Handelsbanken, noch een andere bank, zal u ooit vragen om dergelijke informatie – zeker niet via e-mail. Als u een e-mail ontvangt die van Handelsbanken lijkt te komen waarin u verzocht wordt persoonlijk informatie door te geven, beantwoordt u deze dan alstublieft niet. Wij zouden het erg op prijs stellen als u de originele e-mail direct doorstuurt naar reportphish@handelsbanken.se. Stuurt u alstublieft geen screenshot of foto van de e-mail.

Hoe communiceren wij met u

Handelsbanken communiceert online met haar klanten via de e-mailinbox die beschikbaar is als u inlogt bij het internetbankieren. Handelsbanken zal om vertrouwelijke informatie te verkrijgen nooit op een andere manier contact met u opnemen, bijvoorbeeld telefonisch. Deze communicatie verloopt via persoonlijk contact bij uw kantoor.

Let op!
Let op wanneer u gebruik maakt van externe links naar Handelsbanken die u ontvangt via e-mail of tekstbericht. Wij adviseren u om altijd het webadres van Handelsbanken direct in de adresbalk van uw webbrowser in te voeren.

Als u vermoedt dat iets niet klopt

Neemt u dan alstublieft contact met onze klantenservice:

Telefoon: 0800 82 000 20 (gratis)
Telefoon: +31 20 412 77 92 (vanuit het buitenland)

Openingstijden
Nederlands: maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
Engels: 24/7

E-mail: klantenservice@handelsbanken.nl