1. Zakelijk
  2. /
  3. Betalen
  4. /
  5. Bestandsbeheer

Bestandsbeheer

Eenvoudig uw betalingen verwerken.

Kenmerken van Bestandsbeheer

  • Geautomatiseerde betalingsprocessen

    U hoeft betalingen niet handmatig te registreren. 
  • Bespaar tijd

    Tijdwinst door het verwerken en goedkeuren van meerdere betalingen per keer.
  • Beperk manuele handelingen

    Importeer uw transacties en saldi van de vorige dag of maand in uw boekhoudprogramma.
  • Altijd beschikbaar

    Informatiebestanden zijn 24/7 beschikbaar.

Bespaar tijd door het versturen en ontvangen van betaal- en informatiebestanden

Inzicht in uw betaalstromen 

Via Bestandsbeheer kunt u uw eigen boekhoudprogramma koppelen. U kunt betaalopdrachten,  Euro-incasso-opdrachten En informatie over uw saldi en transacties naar uw boekhoudprogramma exporteren. Zo heeft u controle over uw betalingsverkeer en inzicht in de betaalstromen.

De voordelen van het koppelen van bestanden:

  • Geen andere communicatiesoftware nodig
  • Rapportages over uw betalingen
  • Snelle manier van informatie-uitwisseling

Hoe werkt het?

Nadat u een betaalbestand heeft aangemaakt, keurt u alle betalingen in een keer goed en verstuurt u deze. Op de gewenste uitvoerdatum verwerken we de betalingen.

Informatie over uw verwerkte betalingen

Na verwerking is de informatie direct zichtbaar in ‘Transacties’. Ook kunt u in 'Bestand downloaden' het statusrapport van uw Euro-incasso's opvragen en exporteren naar uw boekhoudprogramma.


Bestandsformaten

Handelsbanken ondersteunt de standaardformaten zoals SWIFT en ISO20022.

In de ‘uitleg bestandsformaten’ vindt u de specificaties van de bestanden voor betalingen en Euro-incasso's. Ook kunt u testen of het bestand geschikt is voor verwerking.


En pratbubbla med ett frågetecken inuti och en pratbubbla med ett i inuti

Meer informatie?

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met het Handelsbanken-kantoor bij u in de buurt.  

Vind uw kantoor