Amsterdam, 21 oktober 2025
Voor het dertiende jaar op rij zijn klanten van Handelsbanken in Nederland, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, het meest tevreden over hun bank. Dit blijkt uit onderzoek dat werd uitgevoerd door het onafhankelijke internationale marktonderzoeksbureau EPSI Rating Group.
In augustus en september zijn door EPSI in totaal 3.654 telefonische en online enquêtes afgenomen onder klanten van banken in Nederland. In de EPSI-klanttevredenheidsindex scoort Handelsbanken onder haar particuliere klanten 79,1, iets hoger dan vorig jaar (78,6). Voor de Nederlandse bankensector als geheel ligt deze tevredenheidsscore beduidend lager, op 67,2 (68,2).
Bij zakelijke klanten scoort Handelsbanken met 77,3 (78,4), iets lager dan vorig jaar. Het sectorgemiddelde ligt op 64,2 (66,2).
Handelsbanken heeft met deze scores, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, de hoogste klanttevredenheid, zowel onder particuliere als zakelijke klanten. Johan Parmler van EPSI zegt hierover: “In tijden van onzekerheid blijft persoonlijke aandacht het verschil maken. De EPSI-studie van 2025 laat zien dat klanten trouw blijven aan banken die investeren in relaties en maatwerk. Handelsbanken behoudt in zowel het particuliere als in het zakelijke segment haar toppositie dankzij haar model dat persoonlijke service centraal stelt. Klanten waarderen de flexibiliteit, betrokkenheid en het vertrouwen dat kleinere aanbieders bieden.”