1. Over ons
  2. /
  3. Klanttevredenheid
klanttevredenheid

Klanttevredenheid

De bank met de meest tevreden klanten.

Handelsbanken voor achtste jaar op rij beste in klanttevredenheid

Bij Handelsbanken willen we onze klanten zo goed mogelijk van dienst zijn. Op basis van waardevolle feedback die we van onze klanten krijgen, werken we constant aan het verbeteren van onze producten en diensten.

Een van de manieren waarop we deze feedback krijgen, is door onafhankelijk onderzoek naar de klanttevredenheid, uitgevoerd door EPSI Rating (Extended Performance Satisfaction Index).

Uit het meest recente onderzoek (EPSI Rating, 2020) blijkt dat voor het achtste jaar op rij klanten van Handelsbanken in Nederland, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, het meest tevreden zijn over hun bank. 

Wat is EPSI?


EPSI Rating is een Europees onderzoeksinstituut dat sinds 1999 onafhankelijk en regelmatig klanttevredenheidsonderzoeken uitvoert in bepaalde sectoren.

EPSI Rating Group Opent in een nieuw venster


Klanttevredenheids tabel
In de EPSI-klanttevredenheidsindex scoorde Handelsbanken in 2020 onder haar particuliere klanten 78,4 (2019: 77,7). Voor de Nederlandse bankensector als geheel ligt deze tevredenheidsscore op 67,9 (2019: 68,2). 

Bij zakelijke klanten haalde Handelsbanken in 2020 een score van 75,3 (dezelfde score als in 2019) ten opzichte van een sectorgemiddelde van 63,0 (2019: 63,5).

Bron: EPSI Rating (2020)