1. Over ons
  2. /
  3. Klanttevredenheid

Klanttevredenheid

De bank met de meest tevreden klanten.

Handelsbanken voor negende jaar op rij beste in klanttevredenheid

Bij Handelsbanken willen we onze klanten zo goed mogelijk van dienst zijn. Op basis van waardevolle feedback die we van onze klanten krijgen, werken we constant aan het verbeteren van onze producten en diensten.

Eén van de manieren waarop we deze feedback krijgen, is door onafhankelijk onderzoek naar de klanttevredenheid, uitgevoerd door EPSI Rating (Extended Performance Satisfaction Index).

Uit het meest recente onderzoek (EPSI Rating, 2021) blijkt dat voor het negende jaar op rij klanten van Handelsbanken in Nederland, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, het meest tevreden zijn over hun bank. 

Wat is EPSI?

EPSI Rating is een Europees onderzoeksinstituut dat sinds 1999 onafhankelijk en regelmatig klanttevredenheidsonderzoeken uitvoert in bepaalde sectoren.

EPSI Rating Group Opent in een nieuw venster


Klanttevredenheidstabel 2021
In de EPSI-klanttevredenheidsindex scoort Handelsbanken onder haar particuliere klanten 78,4 (dezelfde score als in 2020). Voor de Nederlandse bankensector als geheel ligt deze tevredenheidsscore op 67,1(2020: 67,9). Bij zakelijke klanten scoort Handelsbanken 77,1 (2020: 75,3) ten opzichte van eensectorgemiddelde van 64,0 (2020: 63,0).

Handelsbanken heeft met deze scores voor het negendeachtereenvolgende jaar, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, de hoogste klanttevredenheid, zowel onder particuliere als zakelijke klanten.

Bron: EPSI Rating (2021)