klanttevredenheid

Al 12 jaar de beste in klanttevredenheid

Bij Handelsbanken werken we er iedere dag hard aan om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Klanttevredenheid staat bij ons dan ook hoog in het vaandel. De feedback die we van klanten krijgen, is voor ons zeer waardevol en helpt ons bij het verbeteren van onze producten en diensten.

Eén van de manieren waarop we deze feedback krijgen, is door jaarlijks onderzoek onder klanten van Nederlandse banken naar hoe tevreden ze zijn over hun bank, uitgevoerd door het onafhankelijke marktonderzoeksbureau EPSI Rating (Extended Performance Satisfaction Index).

Uit het meest recente onderzoek (EPSI Rating, 2024) blijkt dat onze klanten voor het twaalfde jaar op rij, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, het meest tevreden zijn over ons als bank. 

Wat is EPSI?

EPSI Rating is een Europees onderzoeksinstituut dat sinds 1999 onafhankelijk en regelmatig klanttevredenheidsonderzoeken uitvoert in bepaalde sectoren, waaronder de bankensector.

EPSI Rating Group Opent in een nieuw venster

Klanttevredenheidstabel EPSI 2024 zakelijke en particuliere klanten

EPSI Klanttevredenheidsscores (2024)

In de EPSI-klanttevredenheidsindex scoort Handelsbanken onder haar particuliere klanten 78,6, iets hoger dan vorig jaar (78). Voor de Nederlandse bankensector als geheel ligt deze tevredenheidsscore beduidend lager, op 68,2. Bij zakelijke klanten scoort Handelsbanken met 78,4 (77,4) ook iets hoger dan vorig jaar. Het sectorgemiddelde ligt op 66,2.

Handelsbanken heeft met deze scores, in vergelijking met de Nederlandse grootbanken, de hoogste klanttevredenheid, zowel onder particuliere als zakelijke klanten.

Bron: EPSI Rating (2024)